Sunday, July 1, 2012

Minyak Aromatherapy Plus


Minyak Aromatherapy Plus- ubat batuk pertama tanpa minum



RM14.90(10ML)
RM20 TERMASUK POS/SM, RM25/SS

Aromatherapy pada asasnya pengunaan pati organik yang diekstrakkan dari tumbuhan yang dikenali sebagai minyak pati (Essential oil)bagi kegunaan rawatan kesihatan yang mempunyai sifat merawat terhadap fizikal dan emosi. Ia dikenali sebagai diantara eksrak botanikal yang paling baik dengan sifat teraputik serta sifat pemuliharaan dan rawatan dengan menyerapan melalui kulit atau kaedah menghidu (Inhalasi). Aromatherapy Plus merupakan produk rumusan campuran minyak pati asli yang mempunyai fungsi tersendiri dan nilai komersial ytinggi.Ianya disesuaikan untuk banyak kegunaan, mengikut kesesuaian tubuh badan sesaorang. Kebiasaan AROMATHERAPY PLUS amat baik untuk kegunaan batuk. Selsema. Asma. Kahak akibat merokok, sakit-sakit sendi. Pening-pening kepala, strees dan sbagainya. Rumusan utama dari ekstrak pudina, t-tree, lavender. Gabungannya mempunyai persen yang tersendiri. Untuk memberi kesan yang terbaik dari segi kesihatan, kesesuian kulit dan bau yang menyegarkan serta unik. Kegunaanya boleh digunakan dari bayi lagi, yang berumur 2 bulan hingga ke dewasa. Produk ini difokuskan untuk seisi keluarga, dimana sahaja dan apa jua kaadaan, ia amat mudah digunakan…. HANYA SAPU ditempat ber kenaan. Insyaallah kita akan dapat merasai kebaikannya.

Selain itu AromaTherapy Plus ini juga sesuai untuk melegakan penyakit seperti :

Batuk, Selsema, Asma dan Kahak Akibat Merokok.Sakit Gigi.
Budak Kencing Malam, Senak dan Sakit Kembung Perut.
Stress, Tension, Kemurungan, Mengantuk Dan Pening dan Sakit Kepala.
Sengal-Sengal Otot, Lenguh sendi, Luka, Gigitan Serangga dan Jerawat.
Seri Wajah.



 KANDUNGAN UTAMA DI DALAM AROMATHERAPY PLUS

1.PUDINA (Peppermint)
Pudina merupakan herba yang biasanya digunakan untuk memberi kesegaran nafas , mencairkan kahak, asma, selsema, anti bacteria dan anti septik. Yang kebanyakan digunakan untuk ubat gigi, gula-gula, gula-gula getah, ubat batuk, ubat kumur dan sesetengah produk selsema (in heller). Untuk perubatan tradisional, minyak rebusan daun pudina amat baik untuk masalah bengkak-bengkak sendi, masalah angin, luka, demam selsema, ekzima dan sebagainya. Dalam kaedah aromatherapy, ekstrak dari daun pudina diambil, kebiasaannya setitik minyak pati menyamai 30 titik minyak rebusan pudina itu sendiri. Nilai herbanya lebih tinggi, bermenthol, namun kesan bau dan kepekatannya tidak sesuai digunakan terus pada kulit. Kesan rengsang pada kulit akan jelas kelihatan, seperti kering, kasar dan masaalah radang kulit. Untuk produk AROMATHERAPY PLUS, walau pun ianya bahan utama, namun pencairannya mempunyai nisbah tertentu dan di campur dengan minyak-mimyak pati yang lain bagi disesuaikan kegunaanya terus pada kulit dari peringkat umur bayi lagi.


2.TEA TREE (MYRTACEACE)
Minyak aromatherapy yang paling banyak digunakan didalam kosmetik. Biasanya ia digunakan dalam produk2 pencuci muka, masaalah jerawat, ubat kulit dan sebagainya. Kebanyakan minyak pati t-3 diimport dari Australia, Cina dan Negara-negara Eropah. Dalam produk tradisional melayu kurang digunakan minyak aroma ini. Kajian keatas minyak t-tree mendapati ianya baik dan berkesan pada masalah2 kulit. Untuk produk AROMATHERAPY PLUS ia mempunyai berberapa fungsi yang bertindak sebagai bahan yang megembalikan ketidak selesaan kulit,permasaalahan kulit. Ia juga bertujuan memberi kesan pada masalah jerawat, jeragat, masaalah kulit kering dan kegunaan ditempat2 berkulit lembut. Namun begitu, baunya yang agak kuat tidak sesuai untuk dihidu. Kegunaan patinya secara terus akan menyebabkan kulit menjadi kesat, mengelupas dan sebagainya. Harus diingat, semua minyak pati aromatherapy mempunyai kepekatan yang cukup tinggi, tahap pencairannya perlu mengikut kesesuian produk.


3.LAVENDER
Berasal dari eropah, yang merupakan minyak pati yang paling popular dalam kaedah aromatherapy. Kebanyakan produk aromatherapy akan mengunakan minyak pati ini. Ianya banyak digunakan untuk meredakan tekanan, imosi, merehatkan minda, masaalah keletihan, meredakan sistem saraf, kesan terbakar matahari dan masalah sukar tidur (insomnia). Didalam produk AROMATHERAPY PLUS kami telah adunkan lavender supaya nilai terapeutik tak hilang dan mempunyai kombinasi yang baik dalam fomulasinya. Baunya yang segar dan unik menjadikan produk AROMATHERAPY PLUS cukup istimewa.
 



TESTIMONI PRODUK AROMATHERAPY PLUS

18-12-07.

Saya Suzanariah bt. Sulaiman telah mengunakan AROMATHERAPY PLUS, pada suami yang demam hampir seminggu tak kebah. Saya ambil semangkuk air suam, letakkan 5 titik AROMATHERAPY PLUS, ambil tuala kecil, lapkan kemuka,dan seluruh badan. Basahkan kepala dan urut sedikit. Alhamdulilah. Esoknya dia dah sihat. Semoga AROMATHERAPY PLUS terus maju.
Ikhlas dari SUZANARIAH BT. SULAIMAN
SENTUL K.LUMPUR 0169966483


29-07-07.

Mak saya tinggal diLenggong Perak, batuk dia dah lama, tidur malam sentiasa terganggu, kadang-kadang tak tidur malam. Sudah banyak ubat dicuba, bermacam klinik dah pergi. Masih belum Nampak tanda untuk sembuh. Kebetulan saya balik bercuti ada expo fama di stesyen bas lenggong. Saya tengok ada produk AROMATHERAPY PLUS (ubat batuk sapu) mula2 saya kurang yakin dengan produk ini. Juru jual cuba meyakinkan saya. Oleh kerana harga promosi RM10 saya pun mencubanya. Alhamdulilah mak saya tidur lena malam itu. Esoknya saya beli lagi 5 botol untuk kegunaan saya sekeluarga.
Syaiful Azahari Seri Damansara.


03-04-07

Saya ke P.Pinang atas urusan kerja, masa saya mahu pulang, saya dapati ada expo usahawan P.Pinang. saya kebetulan sakit gigi masa itu. Dalam pukul 9.30 pagi gerai masih banyak yang belum di buka. Saya sampai gerai AROMATHERAPY PLUS yang sudah dibuka. Saya mencuba dan ambil pemplet untuk dibaca, sambil saya berjalan-jalan, sakit gigi saya dah beransur hilang, bila saya mahu pulang, saya singgah untuk membeli produk ini. Balik saya gunakan untuk keluarga saya. Alhamdulilah ianya serbaguna. Anak saya turut menggunakannya ketika disekolah mengatasi masaalah megantuk dalam kelas.
En.Syed Ghazali-K.Kangsar, 019-4299500


09-02-08

Adik saya berumur 6 thn, dia mengunakan AROMATHERAPY PLUS untuk masaalah ketuat(kutil) dikaki. Mula saya marah, sebab ianya untuk kegunaan batuk. Tapi dia tetap gunakan untuk masaalah ketuatnya, dalam masa sebulan, ketuatnya sudah tertanggal. Saya syorkan AROMATHERAPY PLUS masukkan untuk kegunaan masaalah ketuat sekali.
Cik Siti Hasmah Alor Star 012-4229235


27-05-08

Saya ke Taman Warisan Pertanian Putra Jaya untuk makan bersama keluarga, anak saya ternampak kotak AROMATHERAPY PLUS yang unik, dia cukup berminat dan memaksa saya membelinya. Juru jual menyatakan ianya ubat batuk sapu, bukan coklat seperti yang anak saya sangkakan. Anak saya masih beria2 menyuruh saya membelinya, saya pun membelinya satu, selama seminggu dalam tas tangan tanpa saya perduli, pada hari itu kepala saya rasa sakit sangat, saya baca kaedah kegunaannya, saya dapati ia boleh digunakan untuk sakit kepala lalu saya gunakan utuk sakit kepala, allamdulilah sakit kepala pun hilang, bila malam saya gunakan untuk anak saya yang batuk, allhamdulilah dia dah tak batuk lagi malam itu, esoknya dia memuntahkan kahak yang cukup banyak. Bagus la produk ni. Syabas semoga AROMATHERAPY PLUS terus maju!
Pn.Norsyam Dahar 012-2336411 Putra Jaya. Malaysia.


04-04-08

Anak saya baru ber umur 6 bulan, dia batuk dan selsema, dah seminggu ber kaadaan begitu, saya berikan ubat batuk yang dibeli di farmasi, namun cukup susah hendak beri dia makan, terpaksa pegang dengan suami untuk beri dia makan ubat. Bila saya ternampak produk AROMATHERPY PLUS saya beli dan mencubanya alhamdulilih serasi dengan anak saya batuk dan selasmanya makin baik. Saya dan suami pun suka dengan bau produk ni. Kadang2 bila memandu pun suami saya akan mengunakan produk ini. Mengelak dari megantuk katanya. Pn. Aishah Harun. Seremban n.9


17-05-08

Niat untuk berhenti merokok dah lama saya simpan, saya cuba berberapa produk dari farmasi hingga ke jualan langsung tapi kesannya masih belum berhasil. Untuk megurangkan ada nampak kesan, semasa expo jualan ria Selangor kebetulan saya bertugas disana, saya terserempak dengan produk AROMATHERAPY PLUS. Saya mencubanya, kesan yang mula saya nampak, saya banyak meludah kahak pun pekat. Bila saya mahu pulang, saya beli satu produk ini. Saya ikut atur cara didalam, setiap kali hendak merokok, saya sapu, Lama kelamaan saya rasa tak selesa langsung merokok, hari pertama saya tak merokok, saya dah tak gemar bau asap rokok lagi. Alhamdulilah mulai hari itu saya bebas dari rokok. Saya syorkan AROMATHERAPY PLUS digunakan untuk mereka yang berniat hendak berhenti merokok.
En. Ali Samad. Rawang Selangor.

No comments:

Post a Comment