Saturday, June 4, 2011

Catalyst VIRGIN COCONUT OIL(VCO)


MINYAK KELAPA DARA (VCO)
VCO SOFTGEL CAPSULE : RM 39.90/RM 43.90(S&S)
-RM45 incld pos(60 softgel)

Kajian ke atas minyak kelapa dara telah dilakukan oleh pakar-pakar negara Barat sejak awal tahun 1930 an lagi. Kebanyakan kajian dilakukan ke atas penduduk di Kepualauan Pasifik di mana kelapa menjadi sebahagian besar pemakanan harian. Pakar-pakar tersebut merumuskan bahawa suatu kandungan yang terdapat dalam kelapa yang dipanggil lemak tepu dapat memberi pelbagai kesan positif ke atas kesihatan manusia. Sebab itulah penduduk Kepulauan Pasifik begitu sihat dan mempunyai kadar berat badan ketinggian yang begitu baik. Mereka juga didapati tidak mengalami penyakit kronik seperti jantung atau kanser.

Jadi apakah sebenarnya minyak kelapa dara? Minyak kelapa dara adalah minyak yang diproses tanpa penggunaan haba atau kimia di mana struktur asal dalamnnya dapat dikekalkan seasli aslinya. Berbanding dengan minyak kelapa biasa di mana haba dan kimia digunakan sewaktu memproses yang mengakibatkan struktur asal dalamannya berubah membawa kepada kemudaratan apabila manusia memakannya.

Fungsi&Khasiat VIRGIN COCONUT OIL(VCO) keluaran Catalyst :

Untuk kegunaan luaran :
1 . Dapat membantu mengurangkan berat badan .
2 . Menghasilkan tenaga segera&sentiasa segar
3 . Melembut dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit
4. Sangat bagus untuk masalah jerawat&jeragat serta parut2 lama
5. Mengatasi masalah kulit berminyak

Untuk kegunaan dalaman :
1 . Mencegah risiko penyakit jantung&kadar kolestrol yg tinggi
2 . Memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin dan asid amino
3 . Melegakan pernafasan
4 . Melawaskan pembuangan air besar dan air kecil
5 . Mengurangkan keadaan mudah lapar
6. Melancarkan kitaran haid& menyeimbangkan hormon
7. Sebagai agen pelincir dalam hubungan suami-isteri


Antara khasiat-khasiat lain yang anda perlu tahu :
* Membekalkan nutrien penting dalam badan
* Membekalkan tenaga untuk kecergasan badan
* Meningkatkan sistem imunisasi
* Menyokong fungsi metabolisma yang sihat
* Meningkatkan penyerapan kadar nutrien
* Membantu mengurangkan bad cholestrol(LDL) & meningkatkan good cholestrol(HDL)
* Membantu mengekalkan kulit yang lembut dan bersih
* Mengelakkan berlaku kedutan kulit
* Membantu mengawal diabetes:kandungan gula dalam darah
* Mengurangkan risiko sakit jantung
* Mengurangkan risiko kanser
* Mencegah osteoporosis

KHASIAT MINYAK KELAPA DARA :~

RESDUNG
Minyak kelapa dara merupakan pembasmi kuman semulajadi. Ia mempunyai sifat antivirus dan antibakteri sejenis lemak tepu akif yg merupakan bahan penting dalam minyak kelapa dara. Sifat ini merupakan satu bahan yang amat berkesan untuk menentang penyekit yg disebabkan oleh kuman spt resdung.

TIROID
Minyak kelapa dara jgk dpt membantu masalah tiroid kerana ia dapat merangsang fungsi tiroid dan mempunyai ifat antiseptik. Ia juga mampu merangsang metabolisme.

RAMBUT
Minyak kelapa dara jgk mempunyai nutrisi semulajadi yg baik untik rambut dalam membantu pertumbuhan rambut yg sihat dan dpt memberikan kulit yg berkilau. Urutan minyak kelapa dara di krepala akan dapat membantu mengelakkan dari kelimumur, kutu serta mengelakkan dari kulit kepala kering. Ia merupakan penyejuk yg sgt baik dlm membantu pertumbuhan semula rmbut yg rosak. Ia blh juga dijadikan minyak rambut dan krim pencegah kelimumur.

TEKANAN.
Minyak kelapa dara dapat membantu mengurangkan tekanan dan enghilangkan stress. Dgn meletakkan minyak kelapa dara di kepala diikuti dgn urutan akan dpt membantu menghilangkan mental.

KULIT
Minyak kelapa dara boleh digunakan sebagai minyak urut dan sebagai pelembap. Manfaatnya adalah jauh lebih baik dari krim pelembap kerana ianya dapat diserap oleh kulit. Dapat mebntu mengeakkan kulit dari kering dan mngelupas. Ini akan dapat membantu melambatkan proses penuaan. Dapat jgk membantu merawt masalah kulit seperti psoriasis, dermatitis, ekzema dsb.

MELAMBATKAN PROSS PENUAAN
Minyak kelapa dara dapat membantu melambatkan proses penuaan awal dan penyakit degeneratif kerana ia mempunyai sifat antioksian semulajadi.

JANTUNG
Ramai yang menganggap bahawa minyak kelapa dara tidak baik untuk jantung kerana ia mengandungi sejumlah besar lemak tepu. Sebenarnya minyak kelapa dara amat baik untuk jantung kita. Ia mempunyai asid laurik (50%-70%) yg dpt membantu mencegah pelbagai masalah jantung termasuk kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi. Lemak tepu yg terkandung di dalam minyak kelapa dara tidak berbahaya seperti minyak sayuran lain dan ia tidak menyebabkan peningkatan kadar LDL. Ia dapat mengurangkan timbulnya kecederaan di arteri dan membantu mencegah aterosklerosis.

BERAT BADAN.
Minyak kelapa dara dapat membantu mengurangkan berat badan kerana ia mengandungi asid lemak rantai sederhana yg blh membantu mengawal berat badan yg berlebihan. Ianya mudah dicerna dan membantu masalah tiroid dan sistem enzim atau penghadaman.Seterusnya meningkatkan metabolisme dan menghilangkan tekanan pada pankreas serta membantu pembakaran lemak untuk menghasilkan lebih banyak tenaga. Membantu mengurangkan berat badan yg berlebihan

 

Kesan Segera Pengambilan Minyak Kepala Dara Pada Tubuh

*Melegakan pernafasan - Mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong

*Melawaskan pembuangan air besar dan air kecil – Menyelesaikan masalah sembelit dan kencing tidak lawas serta membuang toksik melalui najis

*Meningkatkan kadar metabolisme pada seluruh sel tubuh – Minyak kelapa dara akan diserap terus sebagai komponen tenaga dalam badan. Badan anda akan terasa lebih ringan dan bertenaga.

*Di dalam usus kecil dan usus besar, ia memusnah organisma perosak seperti virus, bacteria, seperti virus,bacteria,kulat dan protozoa(cacing). Oleh itu, penghadaman akan mencapai tahap maksimum.

*Mengurangkan keadaan mudah lapar – bila penghadaman mencapai tahap maksimum, tubuh mendapat lebih khasiat dan tenaga. Oleh itu berat badan terkawal (anda tidak perlu makan banyak dan kerap,ia dapat mengawal nafsu makan secara automatik)

*Mengurangkan kandungan lemak badan – berat badan akan turun mengikut kesesuaian tubuh badan seseorang

*Mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi – mengelakkan terbentuknya plak pada saluran darah terutama saluran yang berhubungan dengan jantung

*Mempercepatkan penggantian sel-sel mati dengan yang baru – mengembalikan keanjalan, dan kelembutan kulit.

Kesan : dalam 1-2 mggu n mmg berkesan sgt2. badan rasa ringan sebab sistem penghadaman lebih baik, boleh sapukan minyak ni kat muka (mcm krim malam), hasilnya kulit aku lebih cerah n parut2 jerawat makin pudar. dia dlm bentuk softgel, so senang nk mkn, telan setiap pagi dan mlm, lepas telan, korang akan rasa kenyang, so mmg bagus utk diet. kalo nak sapu kat muka, cucuk softgel ngan jarum. 1 softgel leh pakai kat muka dlm 4 ke 5 hari..

produk ni semua peringkat umur boleh makan,xkira lelaki atau pompuan dan boleh campur2 ngan suplement lain.

No comments:

Post a Comment